На длабочина од 106 метри под морското дно и со должина од пет километри, Евроазискиот тунел во Истанбул претставува едно од најимпресивните инженерски достигнувања на современата ера. Познат и како Босфорски тунел, тој од 2016 година физички ги поврзува Европа и Азија.
Тунелот ги поврзува европската страна на Истанбул (Казличешме) со азиската страна (Гозтепе), минувајќи директно под Босфорскиот мореуз. Паралелно со него се наоѓа и железничкиот тунел Мармарај, кој овозможува и железничка и патна комуникација помеѓу двата континента.
Изграден со машина за бушење „Mixshield“ од германската компанија Herrenknecht AG, тунелот има пречник од 14 метри и четири сообраќајни ленти распоредени на две нивоа. Проектиран е да издржи силни земјотреси, бидејќи Истанбул се наоѓа на Северноанадолскиот расед, една од најактивните сеизмички зони во светот.
Евроазискиот тунел значително го намали сообраќајниот метеж во градот со над 16 милиони жители, нудејќи брза алтернатива на фериботите и мостовите преку Босфор. Новата подморска рута го скратува преминот од 100 на само 15 минути, револуционизирајќи го секојдневниот транспорт меѓу европскиот и азискиот дел на Истанбул.
Тунелот располага со напредни безбедносни и вентилациски системи, како и автоматизирана наплата на патарина, при што цените зависат од типот на возило и добата на денот.
По железничкиот Мармарај, Евроазискиот тунел е вториот подморски проект што директно ги спојува Европа и Азија, а истовремено е симбол на технолошката иновација и урбаниот развој на Истанбул.
Овој грандиозен проект не само што го олеснува транспортот и трговијата, туку ја зацврстува улогата на Турција како центар на поврзување меѓу Истокот и Западот.
Не дознавај последен - читај ПРВ.мк