ПРВ.мк
Свет

Отворена најдолгата градска жичарница во Европа – еве по колку патници ќе превезува дневно!

Отворена најдолгата градска жичарница во Европа – еве по колку патници ќе превезува дневно!
Kristal

Во францускиот регион Ил де Франс, пред неколку дена официјално беше пуштена во употреба првата градска жичарница во овој регион, позната под името C1. Проектот е реализиран во департманот Вал де Марн и веднаш го привлече вниманието на јавноста, бидејќи станува збор за најдолгата градска жичарница во Европа.

Со вкупна должина од 4,5 километри, жичарницата ги поврзува градовите Кретеј и Вилнев-Сен Жорж, а целото патување од едниот до другиот крај трае околу 18 минути. Новата линија опслужува патници од четири различни градови во департманот, значително скратувајќи го времето на патување и нудејќи алтернатива на преоптоварениот копнен сообраќај.

Според официјалните проценки, жичарницата дневно ќе превезува околу 11.000 патници. Надлежните институции очекуваат дека оваа форма на јавен превоз ќе донесе суштински промени во секојдневната мобилност на жителите.

„Станува збор за квалитетна и стратешки важна инвестиција која ќе има вистински трансформативен ефект врз јавниот превоз во регионот“, изјави Арно Кроле, директор за инфраструктура во Ил де Франс, нагласувајќи дека проектот е пример за модерно и одржливо решение.

Вкупната вредност на инвестицијата изнесува 132 милиони евра. Финансирањето е обезбедено од француската држава, регионот Ил де Франс и департманот Вал де Марн, додека регионалната компанија за мобилност ќе ги покрива трошоците за редовно одржување, кои се проценуваат на околу шест милиони евра годишно.

Жичарницата располага со 105 кабини, секоја со капацитет од 10 патници. Кабините сообраќаат на интервали од 20 до 30 секунди, седум дена во неделата, што овозможува континуиран и флуиден проток на патници во текот на целиот ден.

Посебно внимание е посветено на пристапноста. Благодарение на модуларниот дизајн, жичарницата е целосно прилагодена за лица со намалена мобилност, велосипедисти, како и за родители со детски колички. Надлежните најавуваат дека, доколку побарувачката ги надмине очекувањата, постои можност во системот да бидат додадени уште 25 нови кабини, со што дополнително би се зголемил капацитетот.

Со овој проект, Ил де Франс прави значаен чекор кон поеколошки, побрз и поефикасен урбан транспорт, кој би можел да послужи како модел и за други европски метрополи.

FixCredit
Escape