„Лукоил Македонија“ засега останува надвор од директниот удар на новите санкции што САД и Велика Британија ги воведоа против руската енергетска групација „Лукоил“. Иако македонската подружница е регистрирана како домашна компанија, таа е целосно во сопственост на швајцарската „Литаско“, трговскиот крак на „Лукоил“, што индиректно ја става под потенцијален ризик.
Во моментов нема забрана за работење на „Лукоил Македонија“, но експертите предупредуваат на можни компликации во плаќањата, осигурувањето и шпедицијата, бидејќи меѓународните банки и транспортните компании стануваат повнимателни кон фирми поврзани со руски капитал.
Европската унија, пак, со најновиот – 19-ти пакет санкции, го опфати и дел од „Литаско“ во Обединетите Арапски Емирати. Истовремено, „Лукоил“ најави план за продажба на дел од своите странски актива преку специјална OFAC лиценца што дозволува ограничен период на работа пред целосно повлекување.
Во Северна Македонија, властите засега не очекуваат проблем со снабдување со гориво. Цените на бензините и дизелот продолжуваат да се усогласуваат според берзанските котации и курсот на доларот, но можни се мали ценовни осцилации поради глобалните потреси на пазарот.
„Лукоил Македонија“ управува со околу 40 бензински станици и складиште во Штип, што ја прави еден од клучните играчи во домашната енергетска инфраструктура. Структурата на сопственост преку „Литаско“ значи дека секоја промена во глобалната стратегија на „Лукоил“ може директно да влијае врз локалните операции, финансирањето и логистиката.
Во наредните недели ќе биде клучно да се следи дали меѓународните банки ќе продолжат да ги обработуваат плаќањата кон и од компанијата, како и дали ќе има реструктуирање на регионалните подружници на групацијата. Ако процесот на прилагодување се одвива без застои, потрошувачите најверојатно ќе почувствуваат само помали пазарни флуктуации, без прекин во снабдувањето.
Но, доколку финансиските канали и осигурителните механизми се стегнат повеќе од очекуваното, „Лукоил Македонија“ би можела да се соочи со раст на оперативните трошоци и повремени доцнења во логистиката – нешто што би можело тивко, но сериозно да ја погоди стабилноста на домашниот пазар на горива.
















