ПРВ.мк
Магазин

Како Nestlé ја опседна Јапонија со кафе? Еве ги деталите

Како Nestlé ја опседна Јапонија со кафе? Еве ги деталите

Во земјата каде што со векови чајот бил неприкосновен владар, швајцарскиот гигант Nestlé успеа да направи нешто што изгледаше невозможно – да ги натера Јапонците да се заљубат во кафето.

Денес, Јапонија е еден од најголемите потрошувачи на кафе во светот, а приказната за оваа трансформација е една од најинтересните и најгенијалните маркетинг-успеси.

Во 1970-тите, Nestlé се соочи со голем предизвик: Јапонците едноставно не пиеле кафе. Чајот беше длабоко вкоренет во нивната култура, додека кафето им беше „стран пијалок“ без традиција и емотивна врска. Наместо да се обиде да им го наметне истиот производ што успешно функционираше на Запад, Nestlé започна од самиот почеток – со вкоренување на вкусот на кафето уште во детството на Јапонците.

Стратегијата на Nestlé не почна со традиционалното кафе во шолја, туку со кафе во чоколадо и бонбони. На овој начин, најпрво децата се запознаа со вкусот на кафето, но во слатка, пријатна форма. Така, уште пред да ги пробаат првите шолји еспресо, Јапонците почнаа да го поврзуваат кафето со задоволство и уживање. Кога пораснаа, преминот кон вистинско кафе беше природен и лесен.

Во наредните децении, Nestlé продолжи со паметни и иновативни пристапи, особено насочени кон урбаната култура. Компанијата ја воведе програмата „coffee ambassador“ – во секоја канцеларија имаше по еден промотор кој добиваше кафе-машина и ја поттикнуваше конзумацијата на Nescafé кај своите колеги. Брзо, кафето стана дел од секојдневната канцелариска рутина, на ист начин како што порано бил чајот.

Но Nestlé не застана тука. Во 2014 година, компанијата претстави робот на име Pepper, кој во продавниците комуницираше со клиентите и им препорачуваше видови и вкусови кафе според нивното расположение. Овој уникатен спој на технологија, емоција и маркетинг беше совршен за јапонскиот пазар.

Резултатот од сето ова? Од земја позната по чајните церемонии, Јапонија сега е еден од најголемите увозници и љубители на кафе во светот. Кафето се конзумира буквално насекаде – во воз, во канцеларија, на улица – брзо, прецизно и со стил, што е типично јапонско.

Приказната на Nestlé и Јапонија не е само успешна маркетинг-стратегија. Таа покажува дека промената на навиките не се постигнува со груба продажба, туку со длабоко разбирање на културата и создавање нови, позитивни емоции. Nestlé не им продаде кафе – им продаде чувство, вкус што ја одбележа нивната младост и подоцна стана дел од нивниот национален идентитет.

Со трпеливост и паметна културна адаптација, швајцарскиот бренд ја претвори земјата на чајот во земја горда на својата утринска шолја кафе.

Не дознавај последен- читај ПРВ.мк

Escape