ПРВ.мк

ГО НАРЕКУВААТ „УБИЕЦОТ НА ТЕСЛА“: Возило кое носи милион одлуки во секунда и поминува 40 милиони километри без возач

ГО НАРЕКУВААТ „УБИЕЦОТ НА ТЕСЛА“: Возило кое носи милион одлуки во секунда и поминува 40 милиони километри без возач
Jumbo Banner

Додека Тесла продолжува да се натпреварува со старите ривали како Форд и Џенерал Моторс, вистинската опасност доаѓа од насока што Елон Маск не ја очекуваше – вештачка интелигенција од Силиконската долина.

„Вејмо“, автономно возило кое веќе работи како такси без возач во неколку американски градови, стана нова закана за доминацијата на „Тесла“ на пазарот на паметна мобилност.

На социјалната мрежа X се појави вирален пост кој открива кој всушност ѝ се заканува на Тесла.

– Тесла не се плаши од Форд или Џем (Џенерал моторс). Нивниот страв е насочен кон компјутер кој донесува милион одлуки во секунда. Помина само 25,3 милиони милји со речиси совршена точност. Еве го пробивот на вештачката интелигенција што Илон Маск не го предвиде – се вели во соопштението од гореспоменатата мрежа, а како што се коментираше на социјалните мрежи, многумина го сметаат ова возило за „убиец на Тесла“.

Вејмо – иднината на возењето без возач?

Овој компјутерски „драјвер“ е всушност Waymo – компанија од Силиконската долина во сопственост на матичната компанија на Google, Alphabet. Нивните автономни возила веќе работат како робот-такси без возач во неколку американски градови – од Феникс до Сан Франциско.

Технологијата зад Waymo им овозможува на нивните возила да донесуваат дури 1.000.000 одлуки во секунда, користејќи комбинација од лидар, радар, камери и напредна вештачка интелигенција.

Вкупно, возилата на „Вејмо“ досега поминале повеќе од 25,3 милиони милји, што е над 40 милиони километри, без сериозни инциденти.

Од што се плаши Тесла?

За разлика од Waymo, опцијата „целосно самостојно возење“ (FSD) на Tesla сè уште бара внимание од возачот и често прави загрижувачки грешки. Тесла се потпира само на камери, додека Вејмо користи посложен и попрецизен пристап.

Во меѓувреме, Тесла бележи пад на продажбата – само во првиот квартал од 2025 година, продажбата падна за повеќе од 8 проценти, а системот FSD често е под лупа од регулаторите и јавноста.

Илон Маск веруваше дека Тесла ќе доминира на пазарот за автономно возење, но Вејмо сега има вистинска, оперативна мрежа без возачи – и корисниците се задоволни.

Возилата за роботски такси Waymo ги користат илјадници Американци секој ден, без возач, без стрес и со технологија што веќе функционира во пракса. Она што до неодамна звучеше како научна фантастика, сега е сериозна конкуренција за Тесла.

Доколку овој тренд продолжи, Тесла повеќе нема да биде технолошки лидер, туку еден од многуте, додека Вејмо би можел да стане „Јаболко“ на автономната мобилност.

Бизпортал.рс

ELS
Green Machines

Сподели го овој напис

Филигран