ПРВ.мк
Свет

Стапуваат на сила нови правила: Возачите не се ни свесни што ги чека!

Стапуваат на сила нови правила: Возачите не се ни свесни што ги чека!
Kristal

Сезоната во Формула 1 штотуку заврши, но вниманието на целиот свет веќе е насочено кон 2026 година, кога стапуваат на сила нови правила што темелно ќе го променат ликот на спортот. Ова не е уште една рутинска корекција на прописите, туку целосен рестарт кој ќе влијае на секој аспект од болидите, стратегиите и борбата на патеката.

Техничките правила ќе бидат целосно преработени, што значи дека ќе се менуваат погонските единици, шасијата и аеродинамиката. Болидите нема само визуелно да изгледаат поинаку, туку и начинот на кој се возат, се претекнува и се управува со енергијата ќе биде радикално различен, пренесува „Скај Спортс“.

Најдлабоката промена што ја памети Формула 1

Според поранешниот возач и аналитичар на „Скај Спортс Ф1“, Мартин Брандл, ова е најголемата промена во историјата на спортот. Тимовите веќе подолго време интензивно работат на болидите за 2026 година, знаејќи дека овие правила ќе важат најмалку пет сезони. Првите трки од новата ера ќе дадат јасна слика кој тим најдобро ја погодил формулата и кој ќе ја диктира доминацијата во наредните години.

Хибридна иднина со радикален пресврт

Новите погонски единици ќе се потпираат многу повеќе на електричната енергија. Моќноста ќе биде поделена рамноправно – 50 проценти електрична и 50 проценти од моторот со внатрешно согорување, што претставува зголемување на електричниот дел за речиси 300 проценти.

Основата останува 1,6-литарскиот V6 турбо мотор што се користи од 2014 година, но речиси сè околу него е ново. Најзначајната промена е укинувањето на системот MGU-H, што отвора можност повторно да се појават поголеми разлики меѓу моторите, како и проблеми со сигурноста, особено во првите трки од сезоната.

Нови производители, нови сојузи

Големите промени ги привлекоа и производителите. Ауди официјално влегува во Формула 1 преку преземање на Заубер, Хонда останува присутна како партнер на Астон Мартин, додека Форд се враќа во спортот преку техничка соработка со Ред Бул.

ФИА истакна дека токму новите правила се причината што дури шест производители на погонски единици ќе учествуваат во новата ера: Ферари, Мерцедес, Рено, Хонда, Ауди и Ред Бул Погонски единици-Форд.

Особено внимание привлекува фактот што Ред Бул за првпат во историјата ќе произведува сопствен мотор, со поддршка од Форд. Истите мотори ќе ги користи и нивниот сестрински тим Рејсинг Булс. Хонда, пак, од 2026 година ќе стане ексклузивен снабдувач на Астон Мартин.

Ауди започнува со свој прв целосен Ф1 проект, додека новиот тим на Кадилак во почетната фаза ќе се потпира на моторите на Ферари, најмалку до крајот на 2028 година.

Крај на DRS, нова тактика на патеката

Од 2026 година, DRS системот заминува во историјата. Наместо него, ќе се користи систем на рачно активирање на дополнителна хибридна моќност, кој ќе биде достапен кога возачот е на околу една секунда зад болидот пред него.

Покрај тоа, болидите ќе имаат два аеродинамични режими. „Z-режимот“ ќе биде стандардна конфигурација со поголем аеродинамичен притисок за свиоци, додека „X-режимот“ ќе им овозможи на возачите да ги отворат предните и задните крила за помал отпор и поголема брзина на правците. Овој режим ќе може да се користи само на одредени делови од патеката и најверојатно ќе биде забранет во дождливи услови.

Како ќе се менува самата трка

Тактиката ќе добие сосема ново значење. Се очекува возачите почесто да го намалуваат гасот пред зоните за сопирање со цел да регенерираат енергија за подоцнежни напади. MGU-K ќе продолжи да испорачува до 350 kW, а ефикасното управување со таа енергија може да направи огромна разлика.

Ова отвора можност за неочекувани напади, каде возач што штеди енергија подолго време може одеднаш да направи решавачки потег на место каде ривалот не го очекува.

Новите правила треба и да го олеснат следењето на болидите, проблем што станува сè поизразен во 2025 година поради „валканиот воздух“. Целта е да се врати борбата тркало до тркало, слично на спектакуларните дуели што ги гледавме во 2022 година.

Помали болиди, нови гуми и одржливо гориво

Болидите во 2026 година ќе бидат покомпактни и поагилни – 20 сантиметри пократки и 10 сантиметри потесни, со меѓуоскино растојание од 3,4 метри. Тежината ќе се намали за 30 килограми, на вкупно 768 килограми.

Пирели ќе воведе потесни гуми, 2,5 сантиметри напред и 3 сантиметри назад, додека дијаметарот од 18 инчи останува ист. Тимовите ќе мора повторно да учат како да извлечат максимум од новите гуми.

Дополнително, Формула 1 целосно преминува на 100 проценти одржливо гориво, како дел од стратегијата спортот да стане јаглеродно неутрален до 2030 година. Поради огромните трошоци за развој, ФИА го зголеми буџетскиот лимит од 135 на 215 милиони долари за 2026 година.

Шефот на Ферари, Фредерик Васер, нагласи дека предизвикот е огромен, бидејќи сè започнува од нула – нови мотори, ново гориво, нови гуми, нова шасија и нови правила. Но токму во тоа, според него, лежи суштината на Формула 1 – постојаната борба со непознатото и потрагата по совршенство.

FixCredit
Escape