ПРВ.мк
Свет

(ВИДЕО) Европска држава гради најдолг и најдлабок тунел на светот - проект што буди стравопочит

(ВИДЕО) Европска држава гради најдолг и најдлабок тунел на светот - проект што буди стравопочит
Kristal

Норвешка го започна еден од најамбициозните инфраструктурни проекти во својата историја – тунелот „Рогфаст“, кој ќе ги поврзе островот и копното на речиси 400 метри под морското ниво. Проектот се очекува да биде завршен и отворен за сообраќај во 2031 година, а градежните екипи работат нон-стоп за да го исполнат овој амбициозен рок.

Тунелот ќе се протега 16,6 милји (околу 27 км) под Бокнафјорд, со најниската точка на 1.286 стапки (391 метар) под морското ниво, поврзувајќи ги градовите Рандаберг и Бокн. Новата подводна врска ќе ја елиминира потребата од фериботи и значително ќе го подобри патувањето помеѓу норвешките острови и континенталниот дел на Европа.

Клучен дел од автопатот E39 Рогфаст е дел од идниот автопат E39, стратешка рута долга 684 милји (1.100 км), која треба да ги поврзе јужна и северна Норвешка без прекини по море. Тунелот се смета за најтешката делница од инженерска гледна точка и ќе го скрати времето на патување на само 35 минути благодарение на две цевки за сообраќај во еден правец.

Трошоци и континуирана изградба Проектот се проценува на над 20,6 милијарди норвешки круни (околу 1,7 милијарди евра). Иако изградбата беше запрена во 2019 година поради пречекорување на трошоците, активностите продолжија во 2021 година и се одвиваат без прекин, со цел тунелот да биде пуштен во употреба до 2031 година. Целосната услуга може да се прошири до 2033 година.

Инженерски предизвици и ископување Ископувањето се одвива низ тврд гнајс и гранит, со фрактурирани и помеки зони кои бараат постојано засилување за да се спречат протекувања и колапс. Градежните екипи користат методи на дупчење и минирање, а стотици роботизирани платформи се полнат со експлозиви секој ден. По секоја експлозија, вентилациските системи го чистат воздухот пред да се отстрани отпадот.

Подземна раскрсница и вентилација Проектот вклучува и масивна подземна раскрсница длабока 240 метри, која ќе се поврзе со островот Квицој. Вкрстените премини се распоредени на секои 240 метри, а системите за вентилација се дизајнирани да управуваат со квалитетот на воздухот и чадот на екстремни длабочини. До завршувањето на тунелот, екипите ќе отстранат приближно 1,26 милиони кубни метри карпа, од кои голем дел ќе се искористи за други градежни проекти и рекултивација на крајбрежното земјиште.

Рогфаст ќе стане монументален пример за инженерско достигнување и значително ќе ја подобри поврзаноста и транспортот во Норвешка.

ПОГЛЕДНЕТЕ ГО ВИДЕОТО ТУКА 

Escape