ПРВ.мк
Свет

16 евра за 6 километри – патот што ја подели Европа конечно се отвора, но по која цена?

16 евра за 6 километри – патот што ја подели Европа конечно се отвора, но по која цена?
Kristal

Укинувањето на вињетата на кратката, но најскапа словенечка делница предизвика бројни реакции во регионот. Иако оваа одлука носи големи заштеди за граѓаните кои секојдневно ја минуваат границата, многумина се сомневаат дека зад неа стои политичка калкулација пред изборите во Словенија.

Словенечката влада реши да ја укине вињетата на патниот правец Шкофије – Копар, со што ќе им излезе во пресрет не само на туристите, туку и на жителите од двете страни на хрватско-словенечката граница. За оние кои секојдневно патуваат кон Италија, ова значи значителна заштеда – наместо да плаќаат 16 евра за само 6 километри пат, сега ќе можат да поминуваат бесплатно.

Иако звучи како гест на добрина, укинувањето важи само привремено, што отвора сомнежи за вистинската причина зад оваа одлука. Според медиумите, многумина ја поврзуваат мерката со претстојната изборна година во Словенија, а не со вистинска грижа за граѓаните.

Жителите од пограничните градови ја поздравуваат иницијативата. „Не е поради туризмот, туку заради луѓето. Имаме семејства од двете страни на границата – ова е човечки потег“, изјави Стево од Копер. Слично размислува и Гими од Бузет, кој додава: „Ова требаше одамна да се направи. Плаќавме цела неделна вињета за неколку километри. Конечно, нешто разумно.“

Сепак, не сите се убедени во искрените намери на властите. Претставници на италијанската заедница во Хрватска и Словенија предупредуваат дека станува збор за политички маневар. „Знаеме што е политика. Следната година има избори, тоа можеби е вистинската причина“, вели Маурицио Тремуле, претседател на Италијанскиот сојуз.

Од 1 јануари идната година, вињетата ќе биде укината – но само привремено. Потпретседателката на словенечкиот парламент Меира Хот објасни дека оваа мерка е поврзана со изградбата на идниот автопат Копер – Драгоња, проект што би можел да трае дури деценија.

Во пограничниот град Бузет, пак, владее скепса. „Не очекуваме ништо трајно од нив. Ако не е во интерес на политичката Љубљана, нема да биде направено“, изјави градоначалникот Дамир Кајин.

Иако Европската унија обезбеди средства за овој проект, експертите предупредуваат дека без директна интервенција на европскиот комесар, реализацијата ќе остане само на хартија.

За сега, жителите и туристите можат да се радуваат на поевтино патување и поголема слобода на движење. Но прашањето останува: Дали укинувањето на вињетата е навистина почеток на нова ера на регионално поврзување – или само добро замаскиран изборен трик?

Escape