Членовите на Европскиот парламент изразија загриженост за здравствените ефекти од консумирањето енергетски пијалоци кај деца и адолесценти, особено поради ризиците од кардиоваскуларни заболувања, дијабетес, анксиозност и нарушувања на спиењето. Европратеничката Тили Мец од Зелената партија на Луксембург истакна дека сегашните предупредувачки етикети не се доволни, со оглед на агресивното рекламирање преку социјални мрежи, инфлуенсери и спортски настани.
Регулативата во ЕУ за енергетските пијалоци е сè уште разнородна: Франција, Данска, Германија, Латвија, Литванија, Шведска, Полска, Романија и Унгарија веќе имаат возрастни ограничувања, додека Чешка и Португалија планираат слични мерки. Според „Фудвоч“, максималниот дневен внес на кофеин за 13-годишно дете со тежина од 50 кг е 150 мг, приближно еквивалент на две еспреса, но малолетниците често консумираат значително повеќе.
Пратеникот Витенис Андриукаитис предложи повеќеслоен пристап, кој би вклучувал образование, регулатива за маркетинг, ограничувања за возраст, даночни олеснувања и забрани за консумирање на одредени места како училиштата.
Претставникот на индустријата, Џанџакомо Пјерини од Assobiba/UNESDA Europe, се спротивстави на новите регулативи, нагласувајќи дека индустријата има доброволни мерки за саморегулација, вклучително забрана за промоција на деца под 13 години и избегнување на рекламирање околу училиштата.
Европската Комисија, од своја страна, останува неутрална. EFSA во 2015 година заклучи дека единечните дози до 200 мг кофеин и дневни внесови до 400 мг се безбедни за возрасни, но нема доволно податоци за деца и адолесценти. Сепак, се смета дека безбедните дози за возрасни можат да бидат релативно безбедни и за помладите лица.
Комисијата нагласува дека земјите-членки веќе имаат право да воведуваат возрастни ограничувања и правила за рекламирање, „доколку е научно оправдано и во согласност со правилата на ЕУ“.
Оваа дебата ја потенцира потребата за рамнотежа меѓу заштитата на здравјето на малолетниците и слободата на пазарот, при што се разгледува воведување унифицирани европски стандарди за продажба и рекламирање на енергетски пијалоци.

















