Туризмот доживува драстична трансформација – според извештајот на Бостонската консалтинг група (BCG), до 2040 година глобалните трошоци за туризам ќе достигнат 15.000 милијарди долари, тројно повеќе од денес. Но туристите веќе не се задоволуваат само со сонце и море – тие ќе бараат автентични искуства, благосостојба, гастрономија, култура и духовна поврзаност.
Во извештајот се наведува дека домашните патувања ќе носат најмногу приходи – речиси 12.000 милијарди долари, додека регионалните и меѓународните патувања ќе растат со побрзо темпо. Следната генерација патници ќе доаѓа од Кина, Индија, Саудиска Арабија и Виетнам, надминувајќи ги традиционалните пазари како САД и Обединетото Кралство.
Хрватска, иако популарна по своите плажи, има силен потенцијал за развој на велнес, гастрономски, културен и религиозен туризам, вели директорката на BCG, Мелани Зајер-Ларсен. Со проширување на понудата кон внатрешноста и со развој на уникатна гастрономија – од медитерански до централноевропски вкусови – земјата може да привлече поширок спектар туристи.
Милениумците и Ген З се главните двигатели на промената, трошат повеќе и бараат подлабоки вредности – како здравје, автентичност и духовно доживување. Туризмот не е повеќе бегство, туку патување кон себе.