ПРВ.мк
Свет

Се гради канал што ќе ја револуционизира светската трговија

Се гради канал што ќе ја револуционизира светската трговија
Kristal

Кина започна еден од најамбициозните инфраструктурни проекти на 21 век – каналот Пинглу, кој ќе ја поврзе внатрешноста на земјата со морето и ќе го промени текот на глобалната трговија.

Каналот Пинглу се гради во автономниот регион Гуангси, на југот на Кина, и ќе биде долг околу 134 километри. Изградбата започна во 2023 година, а завршувањето е планирано за 2026 година, со проценета вредност од над 72 милијарди јуани, односно околу 10 милијарди американски долари.

Овој проект е дел од стратегијата на Кина „Нов меѓународен трговски коридор копно-море“, која го поврзува западниот дел на земјата со пристаништата во заливот Беибу и со пазарите во Југоисточна Азија.

Новиот воден артериски пат на кинеската економија

Каналот ќе овозможи директен воден транспорт помеѓу градовите во внатрешноста и крајбрежниот град Ќинџоу, скратувајќи ја транспортната рута до морето за дури 560 километри. Бродови со носивост до 5.000 тони ќе можат да пловат низ Пинглу, што значително ќе ги намали трошоците за транспорт и ќе го олесни функционирањето на железничките и патните правци.

Се очекува низ каналот годишно да се транспортираат околу 90 милиони тони товар, а во иднина овој број може да достигне до 150 милиони тони.

Најголемата внатрешна брана за бродови во светот

По должината на каналот се градат три огромни брани, вклучително и онаа што ќе стане најголемата внатрешна брана за бродови во светот. Инженерите предупредуваат дека ова е еден од најсложените градежни проекти во кинеската историја – за реализацијата ќе треба да се отстранат повеќе од 330 милиони кубни метри почва и карпи и да се координираат водотеците на неколку реки.

Стратешко значење и глобални ефекти

Каналот Пинглу не е само локален проект. Тој е клучен елемент на кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“ и е проект што ќе овозможи побрз и поевтин транспорт на кинеските стоки до пристаништата и партнерите во Југоисточна Азија.

Внатрешноста на Кина, која досега немаше директен пристап до морето, со овој канал добива свој „воден автопат“, што ќе го забрза економскиот раст на целиот регион. Експертите веќе проценуваат дека каналот Пинглу ќе ја промени трговската мапа на Азија и ќе стане еден од најзначајните логистички коридори во светот.

Escape