Иако често се смета дека чистиот и уреден ракопис е знак на прецизност и организираност, неуредниот ракопис може да биде показател на длабока интелектуална активност.
Непрецизниот ракопис често укажува на брз и динамичен тек на мисли, што може да биде поврзано со креативност и брз процес на размислување. Луѓето со неуреден ракопис често имаат способност брзо да поврзуваат идеи и да препознаваат сложени обрасци, што ја одразува нивната длабока перцепција и разбирање на ситуациите.
Таквиот неконвенционален пристап кон пишувањето може да произлегува од потребата за слобода во изразувањето – нешто што е клучно за истражувачи и иноватори. Затоа, иако уредноста често се смета за доблест, неуредниот ракопис може да биде фасцинантен показател на богат внатрешен свет и блескава креативност.
Иако нема опсежни научни истражувања што недвосмислено ја потврдуваат или негираат поврзаноста меѓу неуредниот ракопис и интелигенцијата, постојат студии што испитувале врска меѓу ракописот и личните карактеристики. Сепак, интелигенцијата е сложен и повеќедимензионален поим, а ракописот е само еден од многуте фактори што може да се земат предвид. За вистинска потврда на таква врска би биле потребни внимателно дизајнирани истражувања и сеопфатни методи на мерење.
Тесла и Ајнштајн
Квалитетот на ракописот не мора нужно да биде во обратна врска со интелектуалниот капацитет. Така, Никола Тесла бил познат по својот многу уреден и прецизен ракопис. Неговите букви биле еднакви и добро обликувани, што ја одразува неговата педантност и внимателност во работата. Записите на Тесла обично биле чисти и јасно подредени, што сведочи за неговата дисциплина и систематичност.