Македонија има потенцијал да се трансформира во дестинација со силен културен идентитет, одржлив туризам и препознатлив национален бренд – но за тоа е потребно културата да се стави во центарот на развојот, да се модернизира презентацијата на наследството и да се поврзат градовите во единствена туристичка мрежа. Ова го истакнува министерот за култура и туризам, Зоран Љутков, нагласувајќи дека државата треба да се претстави преку автентични приказни, силна гастрономија, археолошки богатства и современа креативна сцена.
Според Љутков, Македонија може значително да го зголеми туристичкиот ефект ако културата стане двигател на економијата, а транзитниот коридор Е75 се претвори во вистинска културно-туристичка рута. Тој потенцира дека културното наследство е „најмоќниот ресурс“ на земјата, нешто уникатно што ја издвојува од околните дестинации. Историјата, археологијата, занаетите, духовноста, современата уметност и гастрономијата, според него, мора да функционираат како единствен национален производ.
Министерот нагласува дека Македонија треба да се претстави како земја во која историјата живее – преку дигитални водичи, модерни музејски наративи и обновени археолошки простори кои нудат вистинско доживување, а не само визуелна презентација.
Во центарот на новата стратегија се туристичките пакети од 48 и 72 часа, кои ќе овозможат логичен и содржаен престој за посетителите. Тие ќе комбинираат културни локации, гастрономски тури, винарии, уметнички програми и локални приказни, со цел да се зголеми бројот на ноќевања и да се создаде економска вредност во локалните заедници.
Гастрономијата, според министерот, е „сетилниот доказ за нашиот идентитет“ и клучен елемент од културниот бренд. Храната ќе се интегрира со културните точки – антички рецепти во Стоби, рударски специјалитети во Кратово, езерска гастрономија во Охрид – модел што покажал извонредни резултати во земји како Словенија, Италија и Грузија.
Посебно внимание е посветено на коридорот Е75, кој Љутков го оцени како „најмалку искористениот културно-туристички потенцијал“ на земјата. Илјадници патници секој ден минуваат без да знаат дека на само неколку километри се наоѓаат музеи, манастири, локалитети, винарии и уникатни домашни кујни. Проектот „Stop and Discover“ има цел да го трансформира транзитот во економска и културна можност.
Министерот го истакна и ЕКСПО 2027 во Белград како голема шанса Македонија да се претстави со својата култура и автентичност. Според него, настанот не смее да биде само формална презентација, туку сцена на која државата ќе го покаже своето наследство преку сетилни и емоционални доживувања.
Љутков исто така нагласи дека Македонија мора да изгради дигитална национална туристичка платформа која ќе ги обедини културните институции, општините и приватниот сектор, создавајќи чувство на единствена туристичка мрежа и олеснувајќи го патувањето на посетителите.
На крај, министерот го сподели својот амбициозен план за 2028 година: Македонија да стане земја со силен туристички идентитет, модерни атракции, професионален систем и уникатни културни доживувања – место кое го почитува своето наследство, но гради современа европска приказна која се чувствува, се доживува и се памети.

















